کشف داروهای غیرمجاز دامی به ارزش یک میلیارد ریال
نوشته شده توسط : احسانی
سرپرست دامپزشکی استان اردبیل:
کشف داروهای غیرمجاز دامی به ارزش یک میلیارد ریال

خبرگزاری فارس: سرپرست دامپزشکی استان اردبیل از کشف داروهای دام و طیور قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال در استان اردبیل خبر داد.

خبرگزاری فارس: کشف داروهای غیرمجاز دامی به ارزش یک میلیارد ریال

 

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صادق صالحی بعد از ظهر امروز در نشست با کارکنان اداره کل دامپزشکی استان اردبیل اظهار داشت: با کشف پنج تن داروی غیرمجاز دامی در استان به شدت با عوامل آن برخورد شده و از دستگاه قضایی نیز انتظار داریم به جد با این متخلفان برخورد کنند.

وی تصریح کرد: این داروها در ایام تعطیلات نوروزی و استفاده از فرصت تعطیلی این ایام خارج از چرخه و شبکه مجاز به صورت قاچاق تهیه و توزیع شده که با همکاری عوامل نیروی انتظامی و دامپزشکی قاچاقچیان و متخلفان دستگیر شدند.

صالحی اقلام به دست آمده قاچاق را شامل آنتی‌بیوتیک، مولتی ویتامین، مکمل‌های غذایی و ضد عفونی‌کننده‌ها توصیف کرد و افزود: این میزان داروی دام و طیور قاچاق از یک انبار در اردبیل کشف شده و عوامل پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بازرسی از این انبار داروهای قاچاق را کشف و ضبط کردند.

این مسئول در ادامه سخنان خود از تشکیل پرونده قضایی برای مجرمان خبر داد و خاطر نشان کرد: نظارت بر تهیه، توزیع و مصرف انواع داروها و همچنین واکسن‌ها و سموم مورد استفاده در دام و طیور از مهم‌ترین وظایف دامپزشکی است که به صورت مستمر توسط کارشناسان دارو و درمان استان انجام می‌شود.

به گزارش فارس، سرپرست دامپزشکی استان اردبیل هرگونه خرید و فروش دارو خارج از چرخه و شبکه توزیع سازمانی را قاچاق معرفی کرد و ادامه داد: برخی از افراد با سواستفاده از فرصت پیش آمده و عرضه داروها با قیمت پایین سعی کردند در این زمینه اختلال ایجاد کنند که با دستگیری عوامل این پدیده قاچاق مراقبت بیشتری لازم و ضروری است.

صالحی تهیه و توزیع واکسن و داروهای دام و طیور را یکی از وظایف دامپزشکی توصیف کرد و بیان داشت: ما به صورت مستمر بر این امر نظارت داریم و اجازه نمی‌دهیم قاچاقچیان به طرق مختلف به توزیع انواع داروها که به صورت غیرمجاز از خارج کشور وارد می‌شود، اقدام کنند.

وی تقویت نظارت‌ها را در این زمینه ضروری خواند و اضافه کرد: نظارت‌ها در این زمینه به ویژه تهیه، توزیع و عرضه و فروش داروهای دامی تشدید شده و در این راستا با افراد متخلف به شدت برخورد می‌کنیم.

صالحی خطاب به افراد سودجو و فرصت‌طلب نیز گفت: یکی از ترفندهای فریب‌کارانه برای فروش این گونه داروها عرضه با نرخ پایین و به صورت گسترده است که بخش عظیمی از این داروهای قاچاق به یقین تقلبی بوده و خارج از شبکه مجاز وارد کشور شده است.

وی از تمام دامداران و مرغداران استان خواست از تهیه و مصرف داروهای دامپزشکی، مواد بیولوژیک، واکسن، سموم و مواد ضد عفونی‌کننده پرهیز کرده و خرید خود را تنها با تجویز دامپزشکان و داروخانه‌ها با رعایت تاریخ تولید و مصرف و پروانه بهره‌برداری انجام دهند.

 





:: بازدید از این مطلب : 698
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: